f·p·p · r·t·c·w
http://rtcw.fpp.pl


RTCW

FAQ

Informacje ogólne

Czym jest Return to Castle Wolfenstein?

RTCW jest grą First Person Perspective, czyli z pozycji oczu gracza, w której tworzeniu mają udział takie firmy, jak: id Software, Nerve Software, Gray Matters oraz Activision. Wcielasz sie w rolę agenta B.J. Blaskowicza, który to będzie musiał przedrzec się przez hordy Nazistów i mutantów. Czasy, w których bedzię Ci dane stoczyę te waleczne boje to okres Drugiej Wojny światowej.

Kto jest głównym inwestorem?

Gray Matters - SinglePlayer
Nerve Software - MultiPlayer


Jaka firma jest odpowiedzialna za publikację gry?

Activison

Czy id Software jest zaangażowane w projekt w jakiś sposób?

id Software ma licencję RTCW, a użyty jest engine Quake III Arena. id Software ma status producenta gry.

Kiedy zostanie wydany RTCW?

Nie ma jeszcze daty oficjalnej premiery. Jak narazie wydano 2 Multiplayer Testy, a demo RTCW ma ukazać się 19 listopada w czasopiśmie PC Gamer.

Czy jest już dostępne demo RTCW?

Jak wspomaniałem wyżej, mamy możliwość zagrania w Mutlipalyer Test oznaczyony numerem 1 oraz 2.

Cechy gry

Na jakim engine'nie jest Return to Castle Wolfenstein?

RTCW używa silnika Quake III Arena. Nie jest to pierwszy przypadek jego użycia. Jego działanie mogliście podziwiać min. w Alice, Star Trek Voyager Elite oraz FAKK2.

Czy będzie opcja multiplayer?

Jasne! Nerve Software pracuje nad tym zagadnieniem. Rogrywka nie będzie tylko monotonnym deathmath'em, ale ze względu na podział graczy na klasy oraz na różnordonść trybów rozgrywki.

Czy będzie tryb cooperative multiplayer?

Niestety nie :-/

Czy będą uryte poziomy, tajne przejścia(secret areas)?

Tak! Jak w większości gier SinglePlayer można spodziewać się takiego urozmaicenia. W tych ukrytych lokacjach będzie można znalźć dodatkowe bronie, amunicje oraz power-upy. Oczywiście będzie równieź punktacja za "secerty", by można było sprawdzić, jak wiele się ich odkryło.

Czy będą komputerowi sprzymierzeńcy?

Najprawdopodobniej! Na QuakeCon 2000 pokazano level, w którym gracz z pomocą komputerowych żołnierzy dokonuje ataku z plaży. Niewiadomo jednak, czy boty zostaną zawarte w trybie Multiplayer(W MP Test'ach ich nei było).

Czy gra wyjdzie wraz z editorem map?

Niewiadomo, najprawdopodobniej będzie można edytować mapy, gdy id Software wyda odpowiednie plug-in'y do obecnych edytorów.

W jakim środowisku, klimacie będzie dane się porusszać w grze?

Akcja rozgrywana będzie w obrębie zamku Wolfenstein i okolicznych wiosek, ale również w budynkach sakralnych i plaży.

Czy będa przerywniki między levelami?

Tak! Jeden nawet został pokazany na targach Electronic Entertainment Exposition 2001.

Czy są jakieś trailery RTCW?

Nie inaczej! Dwa filmy, które powinieneś obejrzeć to:
  • Oficjalny Trailer RTCW
  • Kulisy produkcji RTCW


  • Przeciwnicy

    Czy w grze będą Naziści?

    Tak! Oto co powiedział Greg Goodrich na ten temat:
    Wiele, naprawde wiele! Będzie więcej Nazistów, niż możecie sobie wyobrazić. Od początku gry do samego końca. Dlaczego? Bo B.J. Blaskowicz ich nienawidzi(...)


    Czy Hitler wystąpi w RTCW?

    Zwykle dawane są dwie odpowiedzi na to pytanie: tak oraz może. Wizerunek Hitlera pojawi się na malowidłach ściennych i "dekoracjach", więc w ten sposób zauważymy jego obecność.

    Czy podczas gry zauważymy stawstyki?

    I tak i nie! W wersji niemieckiej swastyki będą zmienione na W - znak RTCW.

    Czy można uzyskąć interakcje z otoczeniem? Będzie możliwość rozbijania murów, demolowania pomieszczeń?

    W pewien sposób. Niektóre obiekty będzie można zniszczyć, jak szyby w oknie, stoły itp jednak nie spodziewajcie się takiej rewolucji jak Geo-Mod z Red Faction.

    Jakich przeciwników napotka się na drodze?

    Będą to w większości ludzie - żołnierze, oficerowie - ale na dalszych etapach spotkamy bardziej makabryczne stwory - potwory, zombie. Jeszcze straszniejsze kreatury będą powstawały i pojawiały się z laboratorium Himmlera.

    Czy będą roboty i cyborgi? Nie. Screen, który wyadawałoby się pokazuje cyborga, nie przedstawia takiego cuda ;-) Jest to Super Soldier (super żołnierz).

    Czy przeciwnicy będą krzyzeć po niemiecku? Krzyczeć będą, ale nie wiadomo, czy w tym języku.

    Informacje o arsenale

    Czy bronie będą miały dwa tryby strzału? Nie. Niekóre z nich będą jednak posadiały specjalne funkcje, jak na przykład zoom w snajperce.

    Czy trzeba będzie przeładowywać guny?

    Tak, czego macie przykład w MP Testach.

    Czy będą strefy obrażeń?

    Oto, co znów powiedział Greg:
    Strefy obrażeń będą grały ważną rolę w grze. Jednak nie czuliśmy, by zrobić to na tyle graficznie widoczne, jak w Kingpin'ie. Z tego samego powodu B.J nie będzie krzyczał "wredny matkoje***!" stompając po zmarłych Nazistach. Wiem, że to zmartwi wielu fanów KingPin'a, ale gra nie będzie aż tak mroczna.


    Czy będą headshot'y?

    Tak. Innymi słowy, pakująć ołów w czaszkę przeciwnika spowodujesz większe obrażenia :)

    Czy gra będzie broczyła krwią?

    Nie. Oczywiście będzie można rozgibować przeciwnika przy użycia takich broni, jak np. PanzerFaust, ale nie w taki detaliczny sposób, jak Soldier of Fortune.

    --------------------------------------
    Aktualizacja: 01·11·2000 - 20:01




    © 2000-2001 f·p·p productions.
    http://fpp.pl, [email protected]

    Wyrukowano dnia 2024-05-08, 15:11, z 172.71.254.26 (172.71.254.26)
    Strona dostępna online pod adresem: http://rtcw.fpp.pl/?pl:pages:show:33:::

    DRUKUJ | Powrót