f·p·p · r·t·c·w http://rtcw.fpp.pl |
|||
Poradniki Tweaking FAQ Tweaking, podkręcanie, rozjasnianie grafiki. Oto czym zajmę się w tym texcie. Zdaje sobie sprawę, że większość i tak wie jak dobrze sobie rozjaśnić cfg, ale są osoby które jeszcze grają na defaultach... Zacznijmy od tego co to jest w ogóle ten default. Defaultowy cfg to taki jaki dostajemy po zainstalowaniu RtCW czyli w ogóle niezmodyfikowany. Trzeba ten stan rzeczy jak najszybciej zmienić. Dlaczego? A porównajcie dwa poniższe screeny : Usłyszę zaraz głosy sprzeciwu - ale na tym standardowym taka ładna grafika i w ogóle. Wejdźcie sobie na jakikolwiek server i spróbujcie zagrać... Jak już wasza dupa zostanie wystarczająco skopana do przyjdźcie spowrotem. Modyfikować config można na dwa sposoby - z poziomu konsoli - czyli bezpośrednio w wolfie, oraz w notatniku lub wordpadzie. Ten pierwszy ma tę zaletę, że jeżeli coś zmienimy to od razu widać efekty, natomiast ten drugi ma to do siebie, że widzimy co zmieniamy i w ogóle wszystko jest bardziej przejrzyste. Na razie jednak posługiwać będziemy się metodą pierwszą czyli modifkowaniem wolfa bezpośrednio w konsoli. Zapewne znalazły się takie osoby, którym spodobał się nie ten pierwszy screen z ładną grafą tylko ten, na którym widać więcej. Specjalnie wielkich zmian tam nie wprowadzałem, to tylko kilka komend : /r_mapoverbrightbits 4 <- rozjaśnienie /r_overbrightbits 4 <- rozjaśnienie /r_intensity 3 <- rozjaśnia textury /r_gamma 3 <- rozjaśnia /r_picmip 5 <- rozmazuje textury Wpiszcie więc w konsoli podane tutaj komendy. Nie widać efektu? Trzeba bowiem "zrestartować" ustawienia grafiki poprzez wpisanie komendy /vid_restart <- bardzo ważne koniecznie zapamiętajcie to. No to teraz już macie taką samą grafe jak ja na tamtym screenie. Jeżeli grafikę mamy już w miarę ładną to teraz możemy zabrać się za małe polepszanie widoczności : Czy to wszystko? Czy już nic nie można tweakować? Oczywiście jest jeszcze wiele sposobów na zmiane grafiki. Równie dobrze można spróbować takiej kombinacji : /r_mapoverbrightbits 2 /r_overbrightbits 1 /r_intensity 5 <- rozjaśnia textury /r_picmip 5 <- rozmazuje textury Na cholere takie coś? Uzyskamy tym sposobem bardzo jasne textury, na tle ogólnie ciemnego wolfa, co da nam przejrzysty kontrast. Będzie to wyglądało mnie więcej tak : Wydaje mi się, że jest to nawet trochę lepszy sposób rozjaśnienia. Niektórzy zapytają - a jakby tak dać to /r_intensity 5 na 8 ? No jeżeli macie silne oczy to proszę bardzo wygląda to wtedy tak : Oczywiście są jeszcze inne sposoby rozjaśniania. Można skorzystać z dobrodziejst komendy /r_ignorehwgamma 0. Wpisujmy więc : /r_mapoverbrightbits 2 [ pozostawiłem defaultowe ] /r_overbrightbits 1 [ pozostawiłem defaultowe ] /r_intensity 8 /r_picmip 5 /r_gamma 2 Nie wiem jak Wy, ale ja oczu giercie poświęcać nie zamierzam... Teraz gra wygląda tak : Także to by było już na tyle tych podstawowych form podkręcania grafiki. Jeżeli chcecie zobaczyć i odkrywać inne komendy z "przedziału" render to wystarczy tylko wpisać /r_ i nacisnąc TAB i pojawią się wszystki komendy /r_ Przypominam że w konsoli do przesuwania służy scroll od myszy lub klawisze page up oraz page down. Huh mam nadzieję, że coś pomogłem... -------------------------------------- Aktualizacja: 04·12·2002 - 07:02 |
|||
© 2000-2001 f·p·p productions. http://fpp.pl, [email protected] |
|||
Wyrukowano dnia 2024-05-08, 08:14, z
172.69.58.204 (172.69.58.204) Strona dostępna online pod adresem: http://rtcw.fpp.pl/?pl:pages:show:806::: DRUKUJ | Powrót |