Wywiad przeprowadzony dnia 9.10.03
Clavish : Mam 19 lat i mieszkam w Kielcach. Studiuje na
Wyzszej Szkole Technik Komputerowych i Telekomunikacji. Z tego co mi wiadomo
zony i dzieci pewnie jeszcze nie mam. Wazna rzecz - nie trawie
matematyki! blee
[FPP]Vk : Powiedz trochę szczegółów na temat mapy, którą robicie.
Mapa jest przeznaczona do ET, glownym zadaniem
Allies jest wysadzenie ogromnej tamy, a Axis wiadomo - jej
obrona.
Na
mapie znajduja sie 2 wyspy, Alianci atakuja pierwsza (Faza 1) po jej
przejeciu jest przejscie do Fazy 2, Faza 3 zaczyna sie w momencie
dostania sie Allies na wyspe 2.
Faza 1
Wyglada bardzo podobnie do tej z Oasis tzn, tylko tutaj axis bronia
flagi i bramy a alianci zaczynajac na plazy przy molo. Gdy allies wysadza
brame spawn przechodzi na stale dla nich. Aby jednak wysadzic brame trzeba
najpierw przejac flage (chociaz mozna ja pominac jednak kazdy wie ze np. na
oasis zadko sie udaje wysadzic mur bez przejecia flagi).
Dojsc do flagi
mozna na kilka sposobow (np. wysadzajac boczne drzwi, ktore otwierac moga
tylko axis, mozna probowac biec do flagi przez budynek jednak wiaze sie to z
silnym ostrzalem (2x mg ;o), mozna je oba dzialka pominac budujac schody itp.)
Axis w
pierwszej fazie bronia glownie flagi i bramy jednak jest tez generator ktory
dla Alliantow jest jeszcze trudniejszy do zdobycia niz flaga (chroniony jest
dodatkowo przez drzwi, ktore mozne otworzyc cvops a sam generator moze
wysadzic tylko eng). Generator ma zadanie podobne do tego z Battery tzn,
otwiera tylnie wejscie. W tym przypadku tylnim wejsciem jest ogrodzenie pod
wysokim napieciem znajdujace sie na wyspie 2. Wysadzenie generatora jest w
sumie przejsciem do Fazy 3 z pominieciem 2 :) Aha generator razy wysadzony nie
moze zostac naprawiony :D
Faza
2 Alianci po wysadzeniu bramy przejmuja na stale kontrole nad pierwsza
wyspa. Teraz musza dostac sie na druga wyspe a moga zrobic to na 2
sposoby: - Budujac most (bardzo podobnie do tego na Fuel Dump) -
Wysadzajac wczesniej wspomniany generator
Faza
3 Gdy generator zostanie zniszczony lub most zostanie zbudowany zaczyna
sie faza 3. Alianci wiec moga atakowac z dwoch stron. Glowny atak przechodzi
przez most, drugi hm... podrzedny? ;P odbywa sie przez ogrodzenie (odpowiednik
pompy na Oasis, dluga droga ale mozna wejsc od tylu i zaskoczyc
przeciwnika). Druga wyspa bedzie przypominac glowna baze Axis z Oasis.
Alianci tylko poprzez baze Axis moga przedostac sie do tamy i ja
wysadzic.
Faza 1 i 2 sa
juz gotowe aktualnie pracujemy nad Faza 3 czyli glowna baza Axis.
[FPP]Vk : Od kiedy trwają prace?
?
Pomysl mapy pojawil sie w mojej glowie na
poczatku wakacji, otworzylem painta i narysowalem sobie dwie wyspy z lotu
ptaka i juz wiedzialem jak bedzie wygladac cala mapa :). Pozniej czekalem az
Splash Damage udostepni edytor do ET - GtkRadiant-ET-1.3 a stalo sie
to dopiero 15 lipca 2003 i wtedy zaczalem sie w nim bawic. Poniewaz kilka
lat mialem przerwe w robieniu map wiec musialem sobie przypomniec co
i jak (wczesniej usilowalem robic mapy do q3 i doom'a ale i tak zadna nie
ujrzala swiatla dziennego). Wiec tak naprawde mozna powiedziec ze w
okolicach polowy sierpnia zaczely sie prace nad mapa.
[FPP]Vk : Jakich programów używacie
?
- GtkRadiant-ET-1.3
- EasyGen (modelowanie terenu)
- Corel Photo-Paint (tekstury)
- GoldWave (dzwieki)
- Notatnik (chociaz Sierpik to nie wiem w czym
akturalnie skrypty pisze ;] )
[FPP]Vk : Kiedy mapa bedzie gotowa
?
Hmmm... to trudne pytanie :). Pod koniec
wrzesnia planowalem wypuscic wersje beta ale nic z tego nie wyszlo. Mysle ze
potrzeba nam od 30 do 60 dni :) ... w zlaleznosci od tego ile bedziemy
mieli wolnego czasu (teraz studia sie zaczely wiec troche to przeszkadza
:P).
[FPP]Vk : Czy robicie to 4fun czy
podchodzicie do tego powaznie ? / Dlaczego postanowiliscie robic mape
?
Dlaczego robimy mape ? hmmm dla slawy, pieniedzy
i kobiet.
Ale tak powaznie to robimy to chyba dla
zabawy ;) prawda Sierpik? ;o Czasem z nudow siadalem i cos tam skrobalem,
pozniej dolaczyl Sierpik ze swiezym umyslem i zaczal mape oblepiac skryptami.
I jakos to sie ciagnie... kiedys swiat o nas uslyszy ;D.
[FPP]Vk : Stawiacie na gameplay czy
tez rozbudowany design i wodotryski ?
Stawiamy zdecydowanie na grywalosc i sensownosc
rozgrywki, nawet najmniejsze rzeczy beda perfekcyjnie dopracowane, chociaz
zeby mapa zdobyla popularnosc musi byc najpierw ladna, pozniej docenia sie jej
grywalnosc (ale chyba bardzo brzydka nie jest ? ;[ ). Przewidujemy ze mapa bedzie grywalna na poziomie Oasis lub bedzie od
niej lepsza, nizej nie zejdziemy - gwarantuje! :)
[FPP]Vk : Czy beda jakies nowe
skrypty, dodatki, textury, dzwieki ?
Na samej mapie bedzie kilka
nowosci juz samo ogrodzenie pod napieciem jest chyba czyms nowym.
Sierpik pracuje nad czyms jeszcze ciekawszym... pozyjemy zobaczymy
;). Beda nowe tekstury (na jednym ze screenow widac jedna fajna na
drzwiach - pozdrowienia dla klanu SS :D, na
mapie bedzie mozna uslyszec kilka nowych dzwiekow (np. jak Sierpik
wyglasza mowe w radiu albo ja spiewam z zespolem ;D) Bedzie na pewno
ciekawie... Aha zapomnialbym - bedzie tez taki fajny kibelek, ale to tajemnica
wiec wiecej szczegolow nie zdradze.
[FPP]Vk : Pytanie do Sierpika - czy możesz nam w miarę prosty sposób przedstawić czym są skrypty nad którymi pracujesz, jaki efekt przyniosą?
Trudno mi jest w prosty sposób wytlumaczyc czym sa skrypty w EnemyTerriotry jednakze mozna je porwnac, do zapisania tego co, gdzie i jak ma sie zdazyc (np. rozwalic, budowac, poruszyc) na mapie. Więc sa one nieoderwalna czescia calej mapy. Jak dobrze się na nich znam? Niewystarczajaco ;> - mimo dosyc prostej logicznej budowy ich budowy napisanie takiego skryptu nie jest takie latwe - kazdy obiekt ktory mozemy zniszczyć / naprawic, eskortowac czy ukrasc potrzebuje zdefiniowania dla niego paru reguł, zainicjowania zmiennyh i stwozenia odpowiednich funkcji. Czy to przydaten ? - to niestedy konieczne - bez takiego oskryptowania caly gameplay sprowadzilbys sie do pochodzenia sobie po planszy i poogladaniu graficznego majstersztuku Clavisha :D Czy duzo bajerow z tego bedzie ? Bajerow bedzie tyle ile bedzie potrzeba do wspanialej gry czyli nie mniej ni wiecej - a tak serio porownywalnie z mapa fueldump.
[FPP]Vk : Czy nie sądzicie ze mapa
zostanie zapomniana z racji tego ze gra sie only podstawowe
?
Nie :) Przedstawimy mape adminom pl serwerow,
a jak im sie spodoba (a na pewno sie spodoba ;p) to ja wgraja...
udzie grajacy ffa nie beda mieli wyjscia hahah, beda musieli
grac az im sie spodoba :D Ale tak na powaznie to
tak bylo troche w przypadku mapy rhine
(chociaz wg mnie jest troche bezsensowna to wiele razy w nia gralem ffa i
gralo sie calkiem calkiem), a co wazne The Dam bedzie nascie razy lepsza od
Rhine (oczywiscie respect dla autora Rhine) :]
|