f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


rtcw.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·t·c·w | Clavish

Wywiady

Clavish

Wywiad przeprowadzony dnia 9.10.03



 
Clavish : Mam 19 lat i mieszkam w Kielcach. Studiuje na Wyzszej Szkole Technik Komputerowych i Telekomunikacji. Z tego co mi wiadomo zony i dzieci pewnie jeszcze nie mam. Wazna rzecz - nie trawie matematyki! blee
 
[FPP]Vk : Powiedz trochę szczegółów na temat mapy, którą robicie.
Mapa jest przeznaczona do ET, glownym zadaniem Allies jest wysadzenie ogromnej tamy, a Axis wiadomo - jej obrona.
Na mapie znajduja sie 2 wyspy, Alianci atakuja pierwsza (Faza 1) po jej przejeciu jest przejscie do Fazy 2, Faza 3 zaczyna sie w momencie dostania sie Allies na wyspe 2.
 
Faza 1
Wyglada bardzo podobnie do tej z Oasis tzn, tylko tutaj axis bronia flagi i bramy a alianci zaczynajac na plazy przy molo. Gdy allies wysadza brame spawn przechodzi na stale dla nich. Aby jednak wysadzic brame trzeba najpierw przejac flage (chociaz mozna ja pominac jednak kazdy wie ze np. na oasis zadko sie udaje wysadzic mur bez przejecia flagi).
 
Dojsc do flagi mozna na kilka sposobow (np. wysadzajac boczne drzwi, ktore otwierac moga tylko axis, mozna probowac biec do flagi przez budynek jednak wiaze sie to z silnym ostrzalem (2x mg ;o), mozna je oba dzialka pominac budujac schody itp.)
 
Axis w pierwszej fazie bronia glownie flagi i bramy jednak jest tez generator ktory dla Alliantow jest jeszcze trudniejszy do zdobycia niz flaga (chroniony jest dodatkowo przez drzwi, ktore mozne otworzyc cvops a sam generator moze wysadzic tylko eng). Generator ma zadanie podobne do tego z Battery tzn, otwiera tylnie wejscie. W tym przypadku tylnim wejsciem jest ogrodzenie pod wysokim napieciem znajdujace sie na wyspie 2. Wysadzenie generatora jest w sumie przejsciem do Fazy 3 z pominieciem 2 :) Aha generator razy wysadzony nie moze zostac naprawiony :D
 
Faza 2
Alianci po wysadzeniu bramy przejmuja na stale kontrole nad pierwsza wyspa. Teraz musza dostac sie na druga wyspe a moga zrobic to na 2 sposoby:
- Budujac most (bardzo podobnie do tego na Fuel Dump)
- Wysadzajac wczesniej wspomniany generator
 
Faza 3
Gdy generator zostanie zniszczony lub most zostanie zbudowany zaczyna sie faza 3. Alianci wiec moga atakowac z dwoch stron. Glowny atak przechodzi przez most, drugi hm... podrzedny? ;P odbywa sie przez ogrodzenie (odpowiednik pompy na Oasis, dluga droga ale mozna wejsc od tylu i zaskoczyc przeciwnika).
Druga wyspa bedzie przypominac glowna baze Axis z Oasis. Alianci tylko poprzez baze Axis moga przedostac sie do tamy i ja wysadzic.
 
Faza 1 i 2 sa juz gotowe aktualnie pracujemy nad Faza 3 czyli glowna baza Axis.
 
[FPP]Vk : Od kiedy trwają prace? ?
Pomysl mapy pojawil sie w mojej glowie na poczatku wakacji, otworzylem painta i narysowalem sobie dwie wyspy z lotu ptaka i juz wiedzialem jak bedzie wygladac cala mapa :). Pozniej czekalem az Splash Damage udostepni edytor do ET - GtkRadiant-ET-1.3 a stalo sie to dopiero 15 lipca 2003 i wtedy zaczalem sie w nim bawic. Poniewaz kilka lat mialem przerwe w robieniu map wiec musialem sobie przypomniec co i jak (wczesniej usilowalem robic mapy do q3 i doom'a ale i tak zadna nie ujrzala swiatla dziennego). Wiec tak naprawde mozna powiedziec ze w okolicach polowy sierpnia zaczely sie prace nad mapa.
 
[FPP]Vk : Jakich programów używacie ?
- GtkRadiant-ET-1.3
- EasyGen (modelowanie terenu)
- Corel Photo-Paint (tekstury)
- GoldWave (dzwieki)
- Notatnik (chociaz Sierpik to nie wiem w czym akturalnie skrypty pisze ;] )
 
[FPP]Vk : Kiedy mapa bedzie gotowa ?
Hmmm... to trudne pytanie :). Pod koniec wrzesnia planowalem wypuscic wersje beta ale nic z tego nie wyszlo. Mysle ze potrzeba nam od 30 do 60 dni :) ... w zlaleznosci od tego ile bedziemy mieli wolnego czasu (teraz studia sie zaczely wiec troche to przeszkadza :P).
 
[FPP]Vk : Czy robicie to 4fun czy podchodzicie do tego powaznie ? / Dlaczego postanowiliscie robic mape ?
Dlaczego robimy mape ? hmmm dla slawy, pieniedzy i kobiet.
Ale tak powaznie to robimy to chyba dla zabawy ;) prawda Sierpik? ;o Czasem z nudow siadalem i cos tam skrobalem, pozniej dolaczyl Sierpik ze swiezym umyslem i zaczal mape oblepiac skryptami. I jakos to sie ciagnie... kiedys swiat o nas uslyszy ;D.
 
[FPP]Vk : Stawiacie na gameplay czy tez rozbudowany design i wodotryski ?
Stawiamy zdecydowanie na grywalosc i sensownosc rozgrywki, nawet najmniejsze rzeczy beda perfekcyjnie dopracowane, chociaz zeby mapa zdobyla popularnosc musi byc najpierw ladna, pozniej docenia sie jej grywalnosc (ale chyba bardzo brzydka nie jest ? ;[ ). Przewidujemy ze mapa bedzie grywalna na poziomie Oasis lub bedzie od niej lepsza, nizej nie zejdziemy - gwarantuje! :)
 
[FPP]Vk : Czy beda jakies nowe skrypty, dodatki, textury, dzwieki ?
Na samej mapie bedzie kilka nowosci juz samo ogrodzenie pod napieciem jest chyba czyms nowym. Sierpik pracuje nad czyms jeszcze ciekawszym... pozyjemy zobaczymy ;). Beda nowe tekstury (na jednym ze screenow widac jedna fajna na drzwiach - pozdrowienia dla klanu SS :D, na mapie bedzie mozna uslyszec kilka nowych dzwiekow (np. jak Sierpik wyglasza mowe w radiu albo ja spiewam z zespolem ;D) Bedzie na pewno ciekawie... Aha zapomnialbym - bedzie tez taki fajny kibelek, ale to tajemnica wiec wiecej szczegolow nie zdradze.
 
[FPP]Vk : Pytanie do Sierpika - czy możesz nam w miarę prosty sposób przedstawić czym są skrypty nad którymi pracujesz, jaki efekt przyniosą?
Trudno mi jest w prosty sposób wytlumaczyc czym sa skrypty w EnemyTerriotry jednakze mozna je porwnac, do zapisania tego co, gdzie i jak ma sie zdazyc (np. rozwalic, budowac, poruszyc) na mapie. Więc sa one nieoderwalna czescia calej mapy. Jak dobrze się na nich znam? Niewystarczajaco ;> - mimo dosyc prostej logicznej budowy ich budowy napisanie takiego skryptu nie jest takie latwe - kazdy obiekt ktory mozemy zniszczyć / naprawic, eskortowac czy ukrasc potrzebuje zdefiniowania dla niego paru reguł, zainicjowania zmiennyh i stwozenia odpowiednich funkcji. Czy to przydaten ? - to niestedy konieczne - bez takiego oskryptowania caly gameplay sprowadzilbys sie do pochodzenia sobie po planszy i poogladaniu graficznego majstersztuku Clavisha :D Czy duzo bajerow z tego bedzie ? Bajerow bedzie tyle ile bedzie potrzeba do wspanialej gry czyli nie mniej ni wiecej - a tak serio porownywalnie z mapa fueldump.

[FPP]Vk : Czy nie sądzicie ze mapa zostanie zapomniana z racji tego ze gra sie only podstawowe ?
Nie :) Przedstawimy mape adminom pl serwerow, a jak im sie spodoba (a na pewno sie spodoba ;p) to ja wgraja... udzie grajacy ffa nie beda mieli wyjscia hahah, beda musieli grac az im sie spodoba :D Ale tak na powaznie to tak bylo troche w przypadku mapy rhine (chociaz wg mnie jest troche bezsensowna to wiele razy w nia gralem ffa i gralo sie calkiem calkiem), a co wazne The Dam bedzie nascie razy lepsza od Rhine (oczywiscie respect dla autora Rhine) :]
 
 





Temat Autor Data  
maps
:O_' 31·10·2002-11:01  
Odp: ;D
:O 31·10·2002-11:02  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Vk
Aktualizacja: 31·10·2002 - 11:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Sobota · 27 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.103563 sek.