f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


rtcw.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·t·c·w | Tweaking FAQ

Poradniki

Tweaking FAQ

Tweaking, podkręcanie, rozjasnianie grafiki. Oto czym zajmę się w tym texcie. Zdaje sobie sprawę, że większość i tak wie jak dobrze sobie rozjaśnić cfg, ale są osoby które jeszcze grają na defaultach...

Zacznijmy od tego co to jest w ogóle ten default. Defaultowy cfg to taki jaki dostajemy po zainstalowaniu RtCW czyli w ogóle niezmodyfikowany. Trzeba ten stan rzeczy jak najszybciej zmienić. Dlaczego? A porównajcie dwa poniższe screeny :



Usłyszę zaraz głosy sprzeciwu - ale na tym standardowym taka ładna grafika i w ogóle. Wejdźcie sobie na jakikolwiek server i spróbujcie zagrać... Jak już wasza dupa zostanie wystarczająco skopana do przyjdźcie spowrotem.

Modyfikować config można na dwa sposoby - z poziomu konsoli - czyli bezpośrednio w wolfie, oraz w notatniku lub wordpadzie. Ten pierwszy ma tę zaletę, że jeżeli coś zmienimy to od razu widać efekty, natomiast ten drugi ma to do siebie, że widzimy co zmieniamy i w ogóle wszystko jest bardziej przejrzyste.

Na razie jednak posługiwać będziemy się metodą pierwszą czyli modifkowaniem wolfa bezpośrednio w konsoli.

Zapewne znalazły się takie osoby, którym spodobał się nie ten pierwszy screen z ładną grafą tylko ten, na którym widać więcej. Specjalnie wielkich zmian tam nie wprowadzałem, to tylko kilka komend :

/r_mapoverbrightbits 4 <- rozjaśnienie
/r_overbrightbits 4 <- rozjaśnienie
/r_intensity 3 <- rozjaśnia textury
/r_gamma 3 <- rozjaśnia
/r_picmip 5 <- rozmazuje textury

Wpiszcie więc w konsoli podane tutaj komendy. Nie widać efektu? Trzeba bowiem "zrestartować" ustawienia grafiki poprzez wpisanie komendy /vid_restart <- bardzo ważne koniecznie zapamiętajcie to.

No to teraz już macie taką samą grafe jak ja na tamtym screenie.

Jeżeli grafikę mamy już w miarę ładną to teraz możemy zabrać się za małe polepszanie widoczności :

  • Trzeba wywalić widok broni, który zajmuje strasznie dużo miejsca. Zrobi to komenda /cg_drawgun 0.
  • Włączyć /cg_simpleitems 1 ponieważ na /r_picmip 5 nie widać czy bierzemy apteczkę czy też paczkę z amunicją, a ta komenda właczy nam dwuwymiarowe bitmapy zamiast obiektów apteczek, amunicji, czy leżącej broni.
  • Kiedy ktoś rzuca nalot to strasznie dużo jest przy tym "zbędnych" efektów w postaci wybuchu. Po co nam to? /cg_wolfparticles 0 i po sprawie.
  • Rozmyte textury, wszystko na low... postacie też mało widoczne... Hej a dlaczego by nie wziąć postaci na najwyższe? Przeciez wtedy byłyby bardzo dobrze widoczne na tle rozmazanych textur. Już mi to zmieniać, raus!
  • Koniecznie zmieńcie od razu celownik z tego wielkiego na kropkę, prościej się celuje...

    Czy to wszystko? Czy już nic nie można tweakować? Oczywiście jest jeszcze wiele sposobów na zmiane grafiki. Równie dobrze można spróbować takiej kombinacji :

    /r_mapoverbrightbits 2
    /r_overbrightbits 1
    /r_intensity 5 <- rozjaśnia textury
    /r_picmip 5 <- rozmazuje textury

    Na cholere takie coś? Uzyskamy tym sposobem bardzo jasne textury, na tle ogólnie ciemnego wolfa, co da nam przejrzysty kontrast. Będzie to wyglądało mnie więcej tak :



    Wydaje mi się, że jest to nawet trochę lepszy sposób rozjaśnienia. Niektórzy zapytają - a jakby tak dać to /r_intensity 5 na 8 ? No jeżeli macie silne oczy to proszę bardzo wygląda to wtedy tak :



    Oczywiście są jeszcze inne sposoby rozjaśniania. Można skorzystać z dobrodziejst komendy /r_ignorehwgamma 0. Wpisujmy więc :
    /r_mapoverbrightbits 2 [ pozostawiłem defaultowe ]
    /r_overbrightbits 1 [ pozostawiłem defaultowe ]
    /r_intensity 8
    /r_picmip 5
    /r_gamma 2

    Nie wiem jak Wy, ale ja oczu giercie poświęcać nie zamierzam... Teraz gra wygląda tak :



    Także to by było już na tyle tych podstawowych form podkręcania grafiki. Jeżeli chcecie zobaczyć i odkrywać inne komendy z "przedziału" render to wystarczy tylko wpisać /r_ i nacisnąc TAB i pojawią się wszystki komendy /r_ Przypominam że w konsoli do przesuwania służy scroll od myszy lub klawisze page up oraz page down.

    Huh mam nadzieję, że coś pomogłem...




    Temat Autor Data  
    a jak to zrobic ?
    WolfNoob 04·12·2002-08:00  
    Odp: Re:
    [FPP]Vk 04·12·2002-08:01  
    Odp: thx. i jeszcze...
    WolfNoob 04·12·2002-08:01  
    Odp: Character detail
    Percy 01·12·2003-06:02  
    postacie
    xxxxxx 04·12·2002-08:01  
    Odp: Re:
    [FPP]Vk 04·12·2002-08:01  
    Łuski
    Arsen 04·12·2002-08:01  
    Odp: Re:
    [FPP]Vk 04·12·2002-08:01  
    Nierealna ta grafa
    nazi 05·12·2002-03:02  
    Odp: Re:
    łooooozzaaaa??? 01·12·2003-07:01  
    RTCW - ET
    B3 06·12·2002-01:01  
    To przestaje być zabawne
    Maciej 07·12·2002-11:01  
    heh
    AmO__Dm 08·12·2002-06:01  
    0 realizmu
    Bladerunner 09·12·2002-02:01  
    Odp: Ech...
    Ghost 10·12·2002-03:02  
    Odp: OMG
    gracz 05·12·2003-04:01  
    Odp: Tweak sUx
    GroundZero 05·12·2003-05:00  
    Celownik
    Skrzat 06·12·2003-03:00  
    tweaking pb mnie kopie help
    YoYo 01·12·2004-06:01  
    Syns Every Frame...
    Japan 01·12·2004-07:01  
    Odp: sync...
    WUSSyPUSSy 04·12·2004-02:01  
    NAJWIEKSZA GLUPOTA
    Marcin 02·12·2004-23:01  
    r_picmip 5
    Pl@yer 05·12·2004-20:01  
    omg
    ^7Menel^1utor 02·12·2005-04:01  
    Do kitu taka grafa
    jimmy@poland 02·12·2005-10:01  
    Odp: stfu n00bs!
    menelutor 03·12·2005-01:01  
    Odp: lol
    minus / psychedelikkk wi... 02·12·2007-01:02  


     + DODAJ NOWY TEMAT 




    --------------------------------------
    Autor: [FPP]Vk
    Aktualizacja: 04·12·2002 - 07:02



     : DRUKUJ 

  •      




       


    f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
    Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


    Dzisiaj jest Sobota · 27 Kwietnia · 2024
    Strona wygenerowana w 0.112537 sek.