|
Tweaking, podkręcanie, rozjasnianie grafiki. Oto czym zajmę się w tym texcie.
Zdaje sobie sprawę, że większość i tak wie jak dobrze sobie rozjaśnić cfg, ale są osoby które jeszcze grają na defaultach...
Zacznijmy od tego co to jest w ogóle ten default. Defaultowy cfg to taki jaki dostajemy po zainstalowaniu RtCW czyli w ogóle niezmodyfikowany. Trzeba ten stan rzeczy jak najszybciej zmienić. Dlaczego? A porównajcie dwa poniższe screeny :
Usłyszę zaraz głosy sprzeciwu - ale na tym standardowym taka ładna grafika i w ogóle. Wejdźcie sobie na jakikolwiek server i spróbujcie zagrać... Jak już wasza dupa zostanie wystarczająco skopana do przyjdźcie spowrotem.
Modyfikować config można na dwa sposoby - z poziomu konsoli - czyli bezpośrednio w wolfie, oraz w notatniku lub wordpadzie. Ten pierwszy ma tę zaletę, że jeżeli coś zmienimy to od razu widać efekty, natomiast ten drugi ma to do siebie, że widzimy co zmieniamy i w ogóle wszystko jest bardziej przejrzyste.
Na razie jednak posługiwać będziemy się metodą pierwszą czyli modifkowaniem wolfa bezpośrednio w konsoli.
Zapewne znalazły się takie osoby, którym spodobał się nie ten pierwszy screen z ładną grafą tylko ten, na którym widać więcej. Specjalnie wielkich zmian tam nie wprowadzałem, to tylko kilka komend :
/r_mapoverbrightbits 4 <- rozjaśnienie
/r_overbrightbits 4 <- rozjaśnienie
/r_intensity 3 <- rozjaśnia textury
/r_gamma 3 <- rozjaśnia
/r_picmip 5 <- rozmazuje textury
Wpiszcie więc w konsoli podane tutaj komendy. Nie widać efektu? Trzeba bowiem "zrestartować" ustawienia grafiki poprzez wpisanie komendy /vid_restart <- bardzo ważne koniecznie zapamiętajcie to.
No to teraz już macie taką samą grafe jak ja na tamtym screenie.
Jeżeli grafikę mamy już w miarę ładną to teraz możemy zabrać się za małe polepszanie widoczności :
Trzeba wywalić widok broni, który zajmuje strasznie dużo miejsca. Zrobi to komenda /cg_drawgun 0.
Włączyć /cg_simpleitems 1 ponieważ na /r_picmip 5 nie widać czy bierzemy apteczkę czy też paczkę z amunicją, a ta komenda właczy nam dwuwymiarowe bitmapy zamiast obiektów apteczek, amunicji, czy leżącej broni.
Kiedy ktoś rzuca nalot to strasznie dużo jest przy tym "zbędnych" efektów w postaci wybuchu. Po co nam to? /cg_wolfparticles 0 i po sprawie.
Rozmyte textury, wszystko na low... postacie też mało widoczne... Hej a dlaczego by nie wziąć postaci na najwyższe? Przeciez wtedy byłyby bardzo dobrze widoczne na tle rozmazanych textur. Już mi to zmieniać, raus!
Koniecznie zmieńcie od razu celownik z tego wielkiego na kropkę, prościej się celuje...
Czy to wszystko? Czy już nic nie można tweakować? Oczywiście jest jeszcze wiele sposobów na zmiane grafiki.
Równie dobrze można spróbować takiej kombinacji :
/r_mapoverbrightbits 2
/r_overbrightbits 1
/r_intensity 5 <- rozjaśnia textury
/r_picmip 5 <- rozmazuje textury
Na cholere takie coś? Uzyskamy tym sposobem bardzo jasne textury, na tle ogólnie ciemnego wolfa, co da nam przejrzysty kontrast. Będzie to wyglądało mnie więcej tak :
Wydaje mi się, że jest to nawet trochę lepszy sposób rozjaśnienia. Niektórzy zapytają - a jakby tak dać to /r_intensity 5 na 8 ?
No jeżeli macie silne oczy to proszę bardzo wygląda to wtedy tak :
Oczywiście są jeszcze inne sposoby rozjaśniania. Można skorzystać z dobrodziejst komendy /r_ignorehwgamma 0. Wpisujmy więc :
/r_mapoverbrightbits 2 [ pozostawiłem defaultowe ]
/r_overbrightbits 1 [ pozostawiłem defaultowe ]
/r_intensity 8
/r_picmip 5
/r_gamma 2
Nie wiem jak Wy, ale ja oczu giercie poświęcać nie zamierzam... Teraz gra wygląda tak :
Także to by było już na tyle tych podstawowych form podkręcania grafiki. Jeżeli chcecie zobaczyć i odkrywać inne komendy z "przedziału" render to wystarczy tylko wpisać /r_ i nacisnąc TAB i pojawią się wszystki komendy /r_
Przypominam że w konsoli do przesuwania służy scroll od myszy lub klawisze page up oraz page down.
Huh mam nadzieję, że coś pomogłem...
-------------------------------------- Autor: [FPP]Vk Aktualizacja: 04·12·2002 - 07:02
: DRUKUJ
|
|