|
No właśnie. Czy gra obdarzona tak dobrym trybem multiplayer wymaga jeszcza jakichś dodatkowych atrakcji? Czego możemy się spodziewać?
O ogromnym znaczeniu modyfikacji w grach typu fps nie trzeba przekonywać. Nie znajde chyba w tym miejscu lepszego przykładu aniżeli Counter-Strike'a. To właśnie dzięki niemu do dzisiaj wymienia się Half-Life'a jako jedną z najpopularniejszych gier w historii przemysłu growego. Gra ta miała fenomenalny tryb przeznaczony dla pojedynczego gracza. Wszyscy godzinami odkrywali nowe tajemnice tajnego kompleksu badawczego - Black Mesa. Ale ile można grać w to samo? Niestety Sierra nie zaoferowała nam zbyt ciekawego trybu multi, gra zaczęła odchodzić troche w cień... i wtedy pojawił się Conter-Strike. Zmagania pomiędzy terrorystami a antyterrorką zawładneły na długi czas umysłami graczy na całym świecie. Half-Life przeżył... Kolejnym hitem, na wage HL miała być Red Faction. Czekaliśmy na nią bardzo długo przyznam, że pierwsze godziny spędzone z tą grą całkowicie odcięły mnie od rzeczywistości, były to godziny, w których grałem w trybie fabularnym. Następnie odpaliłem Internet, wyszukałem serwer i wzedłem. I co? W tym aspekcie Red Faction przypominał troche swój pierwowzór. Tryb multiplayer w tej grze można określić mianem bezpłuciowego. Niestety oczekiwane przez miliony fanów tej gry mega-modyfikacje nigdy nie nadeszły i scena umarła. Zaczęto zamykać dedykowane grze strony, również oficjalną polską. Na przykładzie RF przkonałem się jak ogromne znaczenie mają mody. Bez nich i dobrego multi gra nie ma szans na dłuższą akceptację. Na szczęście Return To Castle Wolfenstein oferuje nam rewelacyjną rozrywkę po sieci, na miarę CS, tak więc nie musimy obawiać się o jego przyszłość. Mimo to pojawiły się już pierwsze sygnały o planowanych produkcjach. Nowe klasy, nowe bronie, mapy - to wszystko czeka nas już niedługo. Za tydzień zdam Wam sprawozdanie z przygotowań do wydania pierwszego z nich - Taktik Wolfensteina.
-------------------------------------- Autor: [FPP]Cougar Aktualizacja: 01·12·2001 - 12:01
: DRUKUJ
|
|