f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


rtcw.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · r·t·c·w | Columns | eth0 | PunkBuster

eth0

PunkBuster

Krótki artykuł przedstawiający w skrócie PunkBuster'a.

PunkBuster to samoczynnie uaktualniający się program, mający na celu wykrycie i usunięcie graczy używających cheat'ów.

Towarzyszy on nam od dawien dawna, dokładniej od września 2000. Ludzie byli sceptycznie nastawieni co do wprowadzenia go do RtCW. Mieli obawy, że podobnie jak za czasów CS - nie będzie on działał prawidłowo u 10-15% osób. Całe szczęście historia nie mogła się powtórzyć, gdyż id zgodziło się na integrację ze swoją grą produktu EvenBalance, czego nie uczyniło Valve (producent HL). Zniechęceni twórcy PB, po wielu godzinach rozmyślań (CS było ulubiona grą wielu z nich), powiedzieli adiau chłopakom z Valve. Kilku członków odeszło, a reszta skupiła się na tworzeniu i ciągłym ulepszaniu wersji dla innych gier: SoF2, Q3A i RtCW.

Na dzień dzisiejszy PB stoi na straży prawa na bardzo wielu serwerach i nic nie wskazuje na to, aby to się zmieniło. Program spełnia swoje cele, potrafi wykryć większość Aimbot'ów, Wallhack'ów, Multihack'ów, Gamehack'ów, SpeedHack'ów, podrobionych sterowników kart graficznych, AutoFire'ów oraz GameHook'ów. Do tego sprawdza, czy gracze nie wyłączyli przypadkiem mgły, nie ustawili zbyt małej ilości fps, czy wreszcie nie rozmyli zbytnio tekstur. Wyręcza również nas (ludzi którzy chcą tylko spokojnie pograć bez zbędnego chamstwa) w kopaniu graczy, którzy ustawią sobie super bombową nowoczesną luzacką ksywkę 'FUCK_KURWA_DZIWKA', jak i tych, którzy spamują nickiem zmieniając go co kilka ms, ustawiają sobie nick zawierający dziwaczne znaki (np. pogrubiony nawias) czy też mają zbyt niską ilość pkt. Wiele zależy od administratora serwera. To on ustawia jakie są brzydkie słowa w imionach, czy PB ma kopać za dziwaczne znaki, za wyłączenie mgły itd.

PB posiada bardzo ciekawe rozwiązanie dot. kopania graczy, tzw. Player Power. Opiszę go tu dokładniej, bo chyba niewiele osób w Polsce wie o jego istnieniu. Jest to system niezależny od systemu kopania dostępnego w grze. Skorzystać z niego można wydając komendę 'pb_power' w konsoli. Jeśli system Player Power nie został wyłączony przez Administratora, to ukaże się nam lista dostępnych na serwerze osób, a w niej: slot każdego gracza, jego ksywka, ilość pkt mocy oraz ilość pkt karnych. Kiedy liczba pkt karnych przekroczy limit ustalony przez Administratora, gracz jest usuwany z serwera i nie może na niego wrócić przez ustalony przez Administratora okres czasu.
Wyjaśnienie:
Punkty mocy - Domyślnie każdy gracz ma 1 punkt. Inna wartość może zostać przyznana graczowi przez administratora danego serwera. Jeśli oddamy na kogoś głos dostanie on od nas punkty karne. Ich ilość jest równoważna ilości naszych pkt mocy (czyli standardowo 1).
Punkty karne - Na początku każdy ma 0. Domyślna wartość, po której osiągnięciu gracz zostanie kopnięty, to 10.
OK. Jeśli ktoś się źle zachowuje, przeklina na innych, zabija notorycznie swoich TM, specjalnie blokuje drzwi, jednym słowem utrudnia grę - możemy na niego oddać głos wydając komendę 'pb_kick #' (gdzie # to nr slotu danego gracza; patrz komenda pb_power). Dostanie on od nas punkty karne. Przyznane przez nas punkty zostaną anulowane, gdy gracz opuści serwer, gdy my opuścimy serwer lub gdy wywołamy pb_kick dla innego gracza. Tak więc możemy oddać swój jedyny głos tylko na jednego gracza. Graniczne wartości punktów mocy to 0 i 100. Jeśli administrator da któremuś z graczy 100 punktów, staje się on automatycznie jego zastępcą. Gdy owy gracz jest na serwerze, to tylko on może wydawać polecenia pb_kick. Równocześnie na serwerze może być kilku zastępców. Pamiętajcie, że gdy dajecie komuś punkty karne, to wszyscy gracze obecni na serwerze zobaczą slot oraz nick osoby, która dostała te punkty, ilość przyznanych pkt, jak i nick osoby, która je wręczyła.

EvenBalance wprowadziło niedawno możliwości rejestrowania swoich nicków i tagów klanowych. Każdy zarejestrowany gracz będzie widoczny na serwerze jako 'Registered'. Podczas rejestracji będzie można podać jakiś tekst (do 80 znaków) zawierający np. maila, url klanu czy cokolwiek sobie dana osoba zażyczy. Tekst będzie dostępny dla wszystkich grających z tą osobą na serwerze. Co ciekawe będzie można rejestrować nazwę, która już istnieje w bazie danych, tyle tylko, że dostanie ona swój numerek seryjny :) dodawany na końcu ksywki w postaci 'ksywka(#)' (gdzie # to kolejny numer 2,3,4...). Co jeszcze ciekawsze, na serwerze może znajdować się gracz o ksywce już zarejestrowanej. Jednak jedynie gracz, który poda hasło będzie miał przypis 'registered'. Wszystko będzie widać jak na dłoni po wydaniu komendy pb_plist. Niestety, system jest płatny. Pojedyńczy gracz może zarezerwować nicka za 1$ (USA) miesięcznie, natomiast klany rejestrując tag, będą musiały płacić 2$.. miesięcznie.

Twórcy PunkBuster'a postanowili ostatnio istotnie zmienić działanie funkcji auto-update. Serwer główny PB będzie w stanie globalnie wyłączyć możliwość kopania graczy za niezgodności z 'regulaminem PB'. Podczas wprowadzania w życie nowych wersji PB - gracz, u którego wyłoniłyby się błędy, które nie miały miejsca w wersji poprzedniej - nie zostanie kopnięty. Ma to wielkie znaczenie przede wszystkim dla rozgrywek międzyklanowych toczących się w tym momencie. Po czasie, gdy EvenBalance zweryfikuje poprawność działania łatki, kopanie zostanie wznowione. Indywidualni administratorzy dostaną w rączki komendę pb_sv_enablekicks, która ma priorytet nad zarządzeniami głównego serwera i pozwala kopać graczy do woli. Nawet gdy kopanie jest tymczasowo wyłączone, PB nadal loguje próby czitowania czy hackowania, a bany przyznane wcześniej są wciąż aktywne. Funkcja ta jest w wersji testów na q3a (pre-release v1.010).

Panowie z EvenBalance już od jakiegoś czasu pracują również nad nowymi serwerami PB, które będą współpracować z serwerami IdSoftware. Połączone moce id i PB mają za zadanie jeszcze skuteczniej walczyć z niewłaściwymi cd-key'ami. PB będzie sprawdzać poprawność cdkey'a, aktualny guid obliczony dla tego cdkey'a i czy są one używane na tej samej maszynie (IP), która została wpuszczona do gry przez serwer id. Zmianie ma ulec też polityka EvenBalance. Kiedy ktoś zostanie złapany na hackowaniu PB, wtedy jego guid/cdkey nie będzie wpuszczany na żaden serwer z działającym PunkBusterem i to _nieodwołalnie_.

Na zakończenie: wiele osób narzeka na lagi powodowane przez działającego w tle PunkBustera. Niestety, tylko narzeka. Mało kto pomyśli o tym, aby zgłosić błąd do EvenBalance. Chłopaki zainteresują się każdym zgłoszonym bugiem i postarają się go naprawić. Muszą jedynie wiedzieć o jego istnieniu! Błędy można zgłaszać na forum, lub pod adresem [email protected].






Temat Autor Data  
punkbuster
Mr.TICAL 02·12·2002-13:01  
Odp: Ja tez nei moge znalezc !
Blade 03·12·2002-01:01  
Odp: egzekwo
eth0 03·12·2002-01:01  
Pomocy
Zawiedziony 07·12·2002-22:01  
Odp: Mam to samo..
Bladerunner 08·12·2002-22:01  
PB zawieszka, na trybie multi
R-X 01·11·2003-18:01  
Odp: 3 mozliwosci
Xyloematzol0,05% 08·12·2004-23:01  
ale skad mam wiedziec,....
lager 01·11·2003-21:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: eth0
Aktualizacja: 01·12·2002 - 04:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Czwartek · 9 Maja · 2024
Strona wygenerowana w 0.102713 sek.